19.10.2017

Dobrobit korisnika je u centru svake transformacije

Kako u praksi izgleda transformacija multinacionalnih korporacija i čime je podstaknuta. Banke se okreću IT biznisu, duvanska industrija elektronskim proizvodima, a građevinske firme 3D štampi kuća.

Dobrobit krajnjeg korisnika treba da bude u centru svake transformacije i ona ne podrazumeva uvođenje novih tehnologija, već transformaciju načina razmišljanja i poslovanja ljudi koji čine tu kompaniju. Eksterni faktor je taj koji često pokreće transformaciju, međutim mnogo je izazovnije i važnije da ona bude sprovedena interno, a za to je potrebno mnogo strpljenja i upornosti u kombinaciji sa brzinom delanja.

Ovo su zajednički zaključci učesnika panel diskusije “Transforamcije velikih industrija” održane u centru za inovacije ICT Hub-a u Beogradu. Šta su motivi i najveće prepreke multinacionalnih korporacija da preduzmu hrabre korake u transformisanju svojih biznisa, kao i kako taj put u praksi izgleda govorili su predstavnici multinacionalnih kompanija koji dolaze iz tri veoma različite industrije: Vuk Kosovac, izvršni direktor za marketing Societe Generale Srbija, Rade Bučevac direktor marketinga i strategije Lafarge Srbija i Ivan Miletić, direktor korporativnih poslova za region jugoistočne Evrope Philip Morris International.

“Vrlo često se kao pokretač transformacija spominje strah, a kod nas je to strast. Kada čujem “jao, bićete uberizovani” ja se obradujem, jer vidim Uber kao sjajan primer kako na jednostavan i transparentan način možete da konzumirate jednu uslugu. Naša strast je kako da to omogućimo u bankarstvu”, rekao je Vuk Kosovac i ispričao kako je došlo do ideje za online ekspozituru lansiranu pre dve godine:
“Uveli smo napravili transformaciju i uveli digitalizaciju ne na osnovu onoga što su klijenti rekli da žele, već na prepoznavanju njihovog problema. Mi smo taj problem predupredili”.

Najveća svetska firma za proizvodnju građevinskih materijala, Lafarge, predstavlja konglomerat lokalnih biznisa i do sada je bila okrenuta saradnji sa drugim biznisima, međutim prateći nove tokove imaju potrebu da se približe krajnjim korisnicima. Jedan od iskoraka u tom smeru, kada govorimo o srpskom tržištu, su porodične Lafarge kuće.

“Probudili su nas trendovi i nadam se da je to na vreme. Misija startapa je da napadnu tržište, mi pokušavamo da se prilagodimo. Svi ovi zidovi, prostori koje vidite će za nekoliko godina biti živi: slušaće i prenositi informacije… To su sve naši materijali koje ugrađujemo i moramo da razmišljamo o tome da li su prilagođeni za tako nešto”, istakao je Rade Bučevac.

Lider duvanske industrije Philip Morris je pre desetak godina počeo pripreme za transformaciju, uložio oko tri milijarde dolara i angažovao više od 400 svetski poznatih naučnika da rade na razvoju alternativnih proizvoda za konvencionalne cigarete.

“Neke kompanije se transformišu tek kada voz uđe u stanicu, mi smo se opredelili da to uradimo pre. Želimo da budemo kompanija koju pokreće nauka. Od kompanije koja je proizvodila krajnje jednostavan proizvod – duvan umotan u papir i sa filterom na kraju, mi se menjamo u kompaniju koja plasira proizvode bazirane na elektronici i na potpuno drugi način uživaju u duvanu. Meni je bila fascinantna izjava našeg CEO, koji je rekao: “nadam da za mog života Philip Morris više neće prodavati cigarete”. Naša vizija je budućnost bez duvanskog dima i znamo da će taj proces trajati”, izjavio je Ivan Miletić.

Ceo tekst pročitajte na magazinskom delu sajta Sosijete ženeral banke Finovacije.

  • 19.10.2017

Generatoru Fluo su se priključili mnogobrojni partneri koji podržavaju, promovišu i nagrađuju inovacije specijalnim nagradama :

I skoro 70 fakulteta i Univerziteta i studentskih organizacija!